woensdag 13 mei 2015

Regelmaat of regel maat

Mijn voornemen om elke week een minimaal een stukje te produceren is best lastig. Ten eerste ben ik niet zo'n schrijver. Het kost me zweet en tranen om een stukje te produceren. Maar ook dit is een goede oefening en ik neem aan, dat het verhaal naar de Weissensee toe genoeg boeiend zal zijn.
Afgelopen week de eerste ideeën op papier gezet om voldoende financiële onderbouwing te krijgen. Begonnen met een leeg vel papier en dan maar schrijven wat in je opkomt. Duidelijk is in ieder geval dat het vaak iets met eten en drinken te maken heeft. Een van de dingen die ik zeker ga doen is een bierproeverij in het najaar. Ik speel al jaren met een idee van een bokbierproeverij. Dus dit maar eens gaan regelen. Andere ideeën moeten verder uitgewerkt worden. Goede ideeën en hulp zijn natuurlijk altijd welkom. Dit is het stukje REGEL maat.
De andere regelmaat is de trainingen. Een aantal keren in de week wat doen aan conditie en techniek. De fiets is natuurlijk de gemakkelijkste variant in deze tijd van het jaar. Gelukkig is het meestal droog en maak ik de nodige kilometers. Ik probeer te variëren in duur en interval. Maar ook hier speelt de techniek soms een rol. Afgelopen vrijdag bleek ik zeker tweehonderd kilometer gereden in de afgelopen week  te hebben met een ketting, die op breken stond. Gelukkig bleek dat thuis, het is altijd vervelend om ergens midden in de Flevopolder te staan met een ketting in twee delen. Helaas bleek de ketting de nodige schade veroorzaakt te hebben, Dat leverde een rekening voor een nieuwe cassette en een nieuwe ketting op.
Verder zijn de skeelers weer echt uit het vet en sta ik in ieder geval een keer per week op de wieltjes. Dat gaat eigenlijk best wel aardig. maar ook hier zitten een aantal gevaren. Simon Borsen (ook GHV) komt tijdens de Klim van Steenwijk in het A-peleton ten val en zit nu thuis met een aantal gebroken tanden, scheuren in kaakbeen en neusbot. Gehavend in gezicht en de nodige schaafplekken. Gelukkig en verstandig had hij een helm op.  Dit wetende skeeler je de volgende dag toch iets voorzichtiger. Voor skeeleren heb ik een schema gemaakt, dat langzaam maar zeker meer kilometers gaat betekenen. Deze week waren het er ongeveer 25 per keer. Aan het einde van de zomer minimaal het dubbele, maar streven is richting de 100 km.
Komende week zien dat we de regelmaat houden en aan het regelen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten