vrijdag 3 juli 2015

Het was even stil..

Bloggen is ook een vorm van discipline, soms op meerdere manieren. De reden dat er even geen berichten waren kwam door vakantie. Beetje onhandig om in het openbaar te melden dat je er niet bent. Voor sommigen een uitnodiging om je juist te bezoeken.
Maar de komende tijd weer wekelijks verslag.
Voor dat ik vertrok om Indonesiƫ te bezoeken was er nog een zwaar trainingskamp. Gedurende drie dagen werden mijn fietsgroep afgebeuld in het Moezeldal. Hier kun je heerlijk trainen met de fiets. In ons geval de racefiets maar ook voor de MTB'ers is hier genoeg te beleven. Voordelen zijn het is om de hoek, slechts 4 uur rijden vanuit Midden-Nederland. Het maken van hoogtemeters kost geen enkele moeite en eten en drinken is prima. Via allerlei websites kun je prima routes downloaden voor Strava, Garmin of welke gadget dan ook. Voor ons waren het meer dan 300 kilometers in drie dagen met als prestatie op zaterdag 180 kilometer met 3600 hoogtemeters. Kortom waarom zou je verder weg gaan. Moe maar voldaan ben ik daarna op vakantie gegaan en de enige training was een kilometer of tien totaal op een Gazelle damesfiets uit de jaren vijftig of misschien zelfs nog wel ouder. Deze fietsen worden in Indonesiƫ gekoesterd en goed onderhouden. Misschien iets voor een slimme ondernemer.
Maar een aantal weken niet trainen betekent toch teruggang in conditie en gelukkig viel het aantal extra kilo's mee.
Vrijdag landden we weer op Schiphol en zondag had ik mijn zoon beloofd de toerversie van de 1e touretappe in Utrecht te fietsen. Gelukkig had ik nog wat jetlag en was vroeg opstaan geen probleem. De 150 kilometer werden met een redelijk gemiddelde afgelegd, maar de spierpijn was er maandags niet minder om. Kortom er moet weer enige arbeid verricht worden. Maar daarover de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten