maandag 6 juli 2015

Materiaal

Het is hartje zomer, We hebben zelfs een hittegolf. En toch ben ik al aan het nadenken over het materiaal voor de Skate4airtocht. Hoe komt dat zo?
Een aanleiding was mijn vakantie in Indonesiƫ, waar we in het donker van de nacht een vulkaan beklommen. We waren zo slim geweest om een hoofdlicht mee te nemen. Die had ik nog niet eerder gebruikt. Maar wat een gemak. Daar besloot ik, die in ieder geval mee te nemen voor de eerste uren. Ook was kleding daar een puntje. Voor ons westerlingen is 15 graden geen temperatuur om je in te pakken. Voor Indonesiƫrs wel. Zij waren gekleed alsof het hartje winter was, er werden zelfs dikke fleecejacks verhuurd! Dus ook even nadenken over welke kleding ik aan ga trekken op de Weissensee, misschien ook wel kleding, die makkelijk aan en uit kan.
Verder liep ik door onze plaatselijke Duitse supermarkt, die had helmmutjes te koop, type bivakmuts. In het verleden hebben die mij op natuurijs wel plezier gegeven. Dus ook maar een meegenomen.
Nu ik toch aan het filosoferen ben over materiaal. De vraag voor mij is nog even welke schaatsen ik ga gebruiken. Mijn Vikings, prima voor de langebaan maar op natuurijs misschien niet helemaal de goede keus of een stel Salamons (zgn. kluunschaatsen) waar ik goede verhalen over hoor als het gaat over natuurijs. Met de Salamons schijnt pootje over weer een crime te zijn, maar het comfort van de schoenen en de vorm van het ijzer is een plus. Hopelijk krijg ik de kans dat op Nederlands natuurijs van te voren te testen, schrijft hij bij 30 graden boven nul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten