donderdag 24 september 2015

Een koetje?

De gemeente Eemnes, waar ik toevallig woon, besteed elk jaar aandaacht aan bijzondere sportprestaties en vrijwilligers. Ze doen dat al meer dan 20 jaar. Iedereen kan mensen/teams/groepen voordragen. Als GHV doen we dat ook regelmatig we hebben tenslotte veel Eemnessers in onze geledingen, die als vrijwilliger actief zijn of een bijzondere prestatie leveren. DAt wordt voor alle voorgedragen beloond met een koetje en voor de winnaar van dat jaar is er een Zilveren Koetje.
In 2013 won Willemijn Cnossen de zilveren Eemnesser kalfje. Dat is de prijs voor de jeugd. 
Als bestuur droegen we dit jaar Wim en Betty Westerveld voor. Beiden hebben bijzondere prestaties geleverd in de marathonsport. Wim was natuurlijk jaren een grootheid in die sport. NA zijn actieve carriere heeft hij zich steeds ingezet voor de schaatssport en in het bijzonder voor de marathons. Je komt hem in het hele land tegen bij de marathon. Betty doet daar zeker niet voor onder. Zij was ook actief als marathonschaatsster en een voorvechtster voor een aparte vrouwencategorie. Over haar en een aantal andere vrouwen uit de Elfstedentocht van 1986 verscheen vorig jaar een boek. In 1986 kende men nog geen vrouwenwedstrijd in de Elfstedentocht. Als bestuur van de GHV vonden we dat zij wel eens extra in het zonnetje mochten staan.
Maar waarom dit hele verhaal? Ik kreeg twee brieven van de gemeente Eemnes over de Koeientrofee. De bevestiging van de voordracht van Betty en Wim Westerveld las ik, maar waarom versturen ze die twee keer? 
Afgelopen week werd mijn vrouw gevraagd, wat ze er van vond dat ik voorgedragen was voor een Eemnesser Koetje? Hoezo, daar weten we niks van. Thuis maar eens goed naar de brieven gekeken. Gelukkig had ik de tweede brief niet weggegooid. En daar stond het echt: U bent voorgedragen voor een Eemnesser Koetje, we hopen u vrijdag 25 september te zien in de Hilt.
Wat een eer. En die eer wil ik gewoon delen met alle GHV-vrijwilligers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten