zondag 22 november 2015

Keuze 2. Vechtsebanen of Flevonice

Natuurlijk ben ik stevig aan het trainen. Naast de normale trainingen met de GHV op de Vechtsebanen in Utrecht probeer ik ook meer trainingsuren te maken. Op de weissensee-site (www.weissensee.nl) staan mooie trainingsschema's om te volgen.

Ik heb gekozen voor het schema van de recreatieve schaatsers. Tenslotte wil ik geen bedreiging zijn voor team Skate4air, die voor de overwinning gaan in de wedstrijd.......

In dat schema staat een wekelijkse duurtraining op het ijs. Tot eind november doe ik die op de Vechtsebanen. 100 meter rechtdoor, bocht, 100 meter rechtdoor, bocht, etc. Saai, saai. Gelukkig rijden er regelmatig treintje op de baan die de training iets minder saai maken.


 Eind november gaat Flevonice weer open. Dan worden de rondjes tenminste drie kilometer. Daar staat tegenover dat de ijskwaliteit door de buitenbaan minder is dan de Vechtsebanen. Hoewel dat met de hoge temperaturen van de afgelopen weken ook daar gewerkt moest worden op het ijs. Verder is Flevonice iets verder rijden.Waar tegenover staat dat een dergelijke buitenbaan meer lijkt op het buitenrijden op de Weissensee.
Ik denk dat ik in de eerste weken van december mijn Salomons maar eens ga testen op Flevonice en nu maar hopen dat het droog is.

Natuurlijk is de ideale voorbereiding natuurijs. Laten we hopen op mooi ijs rond de kerst dat is voor bijna iedereen een mooie periode.


Ook een training op de winterfair Laren behoort natuurlijk tot de mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten